Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat

Jornada sobre la fossa d’Isavarre al prat de Fuster de Sorpe: antecedents i primers resultats

17 desembre 2020, 11:30 - 14:30

Han passat tres mesos des de la intervenció arqueològica, impulsada per la Direcció General de Memòria Democràtica, a la fossa de la Guerra Civil del Prat de Fuster de Sorpe. En aquesta Jornada volem reflexionar sobre la memòria i la història de la violència del 1938 al Pallars Sobirà, paral·lela a l’ocupació franquista i al front de guerra, i conèixer els resultats d’aquesta primera intervenció arqueològica en una fossa del Pallars Sobirà.

PROGRAMA

11:30-11:55 “L’exhumació i el Programa d’ldentificació Genètica de víctimes de la Guerra Civil, del Govern de Catalunya”. Gemma Domènech, Directora General de la Memòria Democràtica.

12:00-12:25 “Les circumstàncies i dificultats de la primera recerca sobre la Guerra Civil i les fosses del Pallars, al voltant de l’any 1980”. Manel Gimeno, investigador del Pallars.

12:30-13:00 “Abril de 1938: ocupació franquista del Pallars i la primera violència contra la població d’Alt Àneu”. Noemi Riudor, historiadora.

13:15-13:45 “Setembre de 2020: resultats de la intervenció arqueològica a la fossa del Prat del Fuster”. Anna Camats, arqueòloga.

Lloc: Dijous 17 de desembre a l’Estudi de Sorpe, activitat gratuïta. Públic amb aforament limitat i amb reserva prèvia (reserves@ecomuseu.com). Online: aquesta activitat s’emetrà en directe. Hi podeu participar a traves de zoom amb inscripció prèvia abans del 15 de desembre de 2020 o be podeu seguir en directe l’emissió en streaming al canal de Youtube de l’Ecomuseu de les valls d’Àneu.

Detalls

Data:
17 desembre 2020
Hora:
Categoria:

Organitzador

Ecomuseu de les Valls d’Àneu
Telèfon
Correu electrònic
ecomuseu@ecomuseu.com
Visualitza el lloc web de Organitzador

Sorpe